radmila1

Franšíza jménem ANO aneb kolik stojí místo na kandidátce?

Chcete si vyzkoušet podnikání, ale nemáte žádný originální nápad? Zkuste využít možnost nabízet své služby pod nějakou z renomovaných značek, které nabízejí franšízing. Funguje to jednoduše. Objednáte si licenci a nějaká česká či dokonce světová firma vám poskytne právo využívat jejich know-how. Získáte hotovou grafiku, manuál pracovních postupů i prodeje a především jméno, které zákazníci znají a budou vědět, co od vaší provozovny čekat. To vše výrazně sníží podnikatelské riziko při startu vašeho byznysu. Od vás se bude na oplátku očekávat určitá platba držiteli značky a samozřejmě jistá úroveň poskytovaných služeb.

Na výběr máte dnes již stovky značek jako McDonald’s, Levi Strauss, Potrefená husa, Subway, Yves Rocher a v loňském roce vstoupilo na trh i koblihářství Agrofert se značkou ANO pro komunální volby. Po nepřeberném množství rychlého občerstvení z dovozu a čistě obchodních značek se konečně objevil ryze český pekař, který uspokojil potřeby politických podnikatelů i na obecní úrovni.

Stačilo se rozhlédnout ve své obci a pokud ještě místní organizace ANO neexistovala, bleskově ji založit. Následně darovat určitou částku na účet hnutí a na oplátku jste mohli očekávat kompletní servis, stranické letáky, koblihy či jiné pohoštění pro zákazníky – voliče, rezervovaná místa pro billboardy a prostor v nezávislých médiích. Pokud váš dar hnutí odpovídal daru lídra kandidátky, visel váš obličej s nápisem „kandidát na starostu“ na všech místních rozích hrdě po boku Andreje Babiše.

V začátcích vašeho politického podnikání se po vás dokonce ani nechtělo, abyste měli nějaký program nebo otevírali místní témata. Od toho jste si přeci zaplatili licenci ANO. Stačil slib, že po volbách to prostě zařídíte. Další velká výhoda hnutí Andreje Babiše je, že vás zásadně nelustruje. Je plně bez předsudků otevřené všem a nevadí tedy, když den před příchodem do ANO jste podnikali pod nějakou jinou značkou, třeba v případě starostky Prahy 10 ČSSD či u místostarostky Prahy 13 SZ.

Zbývá si položit otázku, co za to a jestli se nám investice v dohledné době vrátí?

Jelikož politická hnutí odevzdala své výroční finanční zprávy, můžeme se podívat kolik stálo volitelné místo na kandidátce do místního zastupitelstva na příkladu velkých městských částí Prahy 10 a Prahy 13 v tabulkách níže:

MČ Praha 10

praha10

MČ Praha 13

praha13

*pracujeme s počtem obyvatel v Praze 10: 108 888, v Praze 13: 59 874 a neuvažujeme odměny členů dozorčích rad v městských společnostech, které řada z těchto politiků pobírá.

Z tabulek je zřejmé, že mandát zastupitele vás na Jihozápadním městě přijde na zhruba 10.000 Kč, ale ve Vršovicích dokonce na 50.000 Kč. Místo starostky nebo místostarostky vyjde na 100.000 Kč. A dvojnásobná taxa u kandidátky Marcely Plesníkové se dá vysvětlit ziskem mandátu i v zastupitelstvu hlavního města Prahy a další funkce předsedkyně magistrátního výboru. Návratnost vložené investice díky platům za získané funkce vychází většinou pod 4 měsíce. Má to samozřejmě háček v tom, že abyste dosáhli na lukrativní uvolněné posty, musíte se v nové pozici zastupitele umět dohodnout. Například na Praze 13 hoďte za hlavu, že v radě s vámi zasedne i dosavadní starosta David Vodrážka nebo, že v radě Prahy 10 zasedne opět bývalý starosta Bohumil Zoufalík. Pokud nechcete zkrachovat, zapomeňte na původní význam zkratky hnutí a manifest zakladatele „Akce nespokojených občanů“. Zapomeňte, že váš šéf právě kvůli těmto persónám vstoupil do politiky a naučte se starým šíbrům poslušně odpovídat ANO!

Ing. Pavel Hájek, Piráti Praha 10

Zdroj fotografií: billboardy ANO z komunální kampaně 2014

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>